Of Friends, Friend, Bestfriends, & Bestfriend

2:27 AM Unknown 2 Comments


Assalamualaikum. Okay, aku tahu aku jenis update blog ni setahun sekali. Sorry sangat-sangat untuk readers sekalian (kalau adala). Ahakz. Jap ya, aku nak sapu sikit segala jenis sawang yang menghuni dekat dlm blog aku nih.

*cleaning mode*
*cleaning mode*
*cleaning mode*
*cleaning mode*
*cleaning mode*

Okay, jadi aku dah penat cuci blog ni (berpeluh weyhhhh....), means ada la space untuk entry baru ye dok? Ahahaha..okay, sila abaikan kalau tetiba penulisan aku pelik sebab otak aku haru biru sekarang. Hahaha. kalau tetiba ada loghat pahang tuh, kalau tak paham sila angkat kaki okay? (errrr, ada ke loghat pahang? of cz le, ingat kami nih puok ckp baku ke?)


Nampak tak topik aku kat atas tu? aku paham kalau korang pelik sebab apa la minah biol ni tetiba nak tulis pasal kawan ye dok? ye la, since tahun ni dah nak mencecah setahun lagi ke suku abad, jadi nak la cerita serba sikit pasal kawan. pada aku, kawan ni ada banyak definisi. bergantung kepada orang nak faham maksud kawan macam mana. after all, all of our ways of thinking are different from each other right? paham tak apa aku cakap? maksud aku semua orang cara berfikir berbeza, jadi atas korang la nak interpret kawan ni macam mana.

Macam aku, definisi aku terhadap kawan ni sangat-sangat berbeza. tapi kalau orang putih, diaorang ada satu je perkatan dan maksud: friend. tapi kita orang melayu ni kan pelik? kawan vs sahabat vs teman vs rakan vs bla bla bla. alaaaa macam pendidikan vs pelajaran la. maksud sama aje, tapi tak abih-abih deme duk tuko pelajaran ngan pendidikan. aku pun tak paham sebenonye.

Pada aku kawan ni ada banyak maksud. Kawan adalah teman. Kawan adalah sahabat. Kawan adalah rakan. Kawan adalah kawan.

Kawan: Mereka ni adalah manusia yang kenal aku dan aku kenal dia tapi stops there. aku tak dela nak kejam sangat cakap dorang ni strangers huhu. baik tak aku?

Teman: Teman ni dia upgraded sikit dari kawan. sebab apa? pada aku, teman ni selalunya ada waktu kita senang aje, bila kita susah, dorang nih pun hilang entah kemana. aku pun tak paham dan tak nak paham. orang macam teman ni, jujur aku cakap, berlambak ada dekat dengan aku. kadang-kadang aku pelik napa dorang dekat dengan aku, bukannya aku boleh bagi macam macam pun pada dorang ni.

Rakan: Rakan nih lagi upgraded daripada orang bernama teman. sebab apa aku cakap macam tu? sebab waktu aku susah atau senang, manusia-manusia ni ada. u know who you are peeps. nak mention ke sikit nama kat sini? tak payahlaa, nanti kalau dorang terbaca ni, terkembang segala benda yang tak patut kembang. ahahaha

Sahabat: mereka ni adalah manusia yang paling aku value dalam hidup aku. dorang ada waktu susah senang aku, paham aku, terima aku seadanya, member kuat gosip  dengan aku, which means, everything lah. jujur aku cakap, aku memang sayang dorang nih gila gila sebab dorang la pencetus semangat aku bila aku jatuh, tolong bangkitkan aku balik. yang ni memang deserved untuk di mention. Kakak aku, Fazilah; Maryam, dan Zyah. Tapi main dia Alang dengan Maryam ah. thanks ladies for all the efforts, sayang u guys ketat-ketat.


mesti korang pelik sebab aku tulis pasal kawan. jujur aku cakap, i have tonnes of friends, local or international. tapi those yang paham ko only few. and those that with you ups and down, totally rare. i have a small circle group of bestfriends. Maryam, Zyah, Amy, Hanis, Ayuz, Pupu, Ismith, Dayah, Judin and lost guy, Jack (Jack hilang dri dunia sns, sumpah xtau mana dia pergi hahaha, i know but he deserved to stay in the place okay). Inilah je manusia yang tahu susah senang aku, pahit maung aku, tangis ketawa aku. dorang ni aje. they are the people that i hold dear in my heart. aku akui, aku memang tak trust ramai orang, sebab aku pernah ditikam oleh teman-teman seperjuangan banyak kali. Jujur aku cakap, aku sedih. SEDIH. sorry, ter caps lock pula, tapi itu yang aku boleh cakap. buat aku rasa sucks gila sebab aku put my trust on them and they were broken easily just like that.

Cliques aku banyak. Banyak kind, banyak genre. Boleh pilih jenis macam mana korang nak. Lesbian, gay, Bi? Straight tuh memang berlambak la. ustazah tak ustazah, ustaz tak ustaz? normal people, macam-macam la. tapi one thing yang aku banyak belajar dengan dorang semua ni, aku belajar yang kita ni hidup kita tak boleh judge orang. siapa kita nak judge orang? kau aku kita semua, bukannya angel, bukan malaikat, not a saint at all. aku pun dulu berbeza dengan aku yang sekarang. takdela drastik perubahan tuh, sikit-sikit ajela. tapi, we always want to change to a better person isnt it? hahaha, jadi, sebenanrnya point aku, kita ni tak perfect, jadi jangan simply judge orang. aku tau orang akan cakap aku liberal. yes, i accept this LGBT stuffs. Why? they are human beings as well. Sorry, jangan baling batu lagi kat aku, tapi aku memang terima dorang. aku nak cakap apa, dah dorang kawan aku, who am i to scold them for being one? for me, they are old enough to choose what is da best for them. end of question.

Kawan yang baik, korang kena treasure sungguh-sungguh. jujur aku cakap. sebab, dorang la pengganti family korang bila korang jauh dari keluarga. choose la kawan yang terbaik, tak kisah walau apa jenis genre dorang sekalipun, accept them as how they accept us. smooth sailing journey of life okay hahaha...

ok la, sebenarnya aku pun dah tak tau kemana arah aku dalam post nih. sorry kalau aku merepek. hakikatnya aku nervous nak pergi interview esok. sebab aku ni ak reti sangat bab interview ni. almaklumlaaaaa, kita ni kan budak lagi..budak la sangat kaaannnn? okay la, sayonara peeps. Night vs morning. xoxo

2 comments:

  1. Nama jack yg u mentioned kat atas tu, sapa? Hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. i dont know, someone who jz lost from my sight huhu

      Delete